Анулиране на самолетен билет

Обща информация за анулиране на самолетни билети

Преди всяка резервация потребителят е длъжен да прочете и да се съгласи с правилата на авиокомпанията за тарифите.

Цялата информация относно възможността да анулирате Вашата резервация е достъпна на уебсайта на превозвача и във Вашия договор. Ваша отговорност обаче е да се запознаете с конкретните условия на доставчика за анулиране.

Нискотарифни авиокомпании

Повечето нискотарифни авиокомпании продават невъзстановими евтини билети. С изключение на няколко ясно дефинирани ситуации, които в повечето случаи са ограничени до нещастните обстоятелства при смъртта на пътник или смъртта на близък роднина, нискотарифните авиокомпании не предлагат компенсация за билетите, които продават.

В случай на смърт на пътник или лице, с което пътникът е свързан (роднина), е необходимо да се представи смъртния акт на починалия на туристическия агент и тогава може да се разгледа възможността за обезщетение.

В случай на смърт на пътник, който вече е платил билета, евентуалното възстановяване е въпрос на наследство и може да бъде направено само след съдебно решение или споразумение между превозвача и наследника.

Извън горепосочените случаи, всички полети на нискотарифните компании могат да бъдат променени, но не и отменени. Ако не използвате своята резервация, цената на билета и всички такси не могат да се възстановят, но можете писмено да кандидатствате в рамките на един месец от датата на пътуването за възстановяване на платената държавна такса. Възстановяването ѝ също е подложено на административна такса. Ако сумата за възстановяване е по-малка от валидната административна такса, възстановяване няма да бъде направено.

Може ли билетът Ви да бъде възстановен поради болест?

Понякога нискотарифните авиокомпании възстановяват суми за неизползвани самолетни билети поради заболяване. Въпреки това, всеки случай се разглежда индивидуално, а решението остава в ръцете на превозвача.

Редовни авиокомпании

Анулирането на самолетни билети с редовни авиокомпании зависи изцяло от резервационната класа, в която е закупен билета. За да Ви бъде възстановена каквато и да било сума, трябва да съобщите невъзможността си да пътувате минимум 2 часа преди полетното разписание. Освен възстановяване на летищните такси, някои тарифи позволяват и възстановяване на сумата за самолетен билет – напълно или частично. В повечето случаи, дори тарифата да не позволява възстановяване на сумата, е възможно връщане на летищни такси. За повече информация трябва да проверите каква е политиката за анулиране на авиокомпанията.

Освен при обстоятелства като смърт на пътник или близък родственик, правилата на редовните авиокомпании не позволяват отмяна на полет поради заболяване. Въпреки това, в изключителни случаи, когато пътникът не е в състояние да пътува, можем да отправим запитване към авиокомпанията за отстъпки или безплатна промяна. Такова искане трябва да бъде подкрепено със съответната медицинска документация – епикриза или болничен лист. Въпреки това всеки случай се разглежда индивидуално и авиокомпанията може да откаже каквото и да е съдействие.

Моля, имайте предвид, че всяко искане за обезщетение за невъзможност за качване на полета се разглежда индивидуално и някои авиокомпании могат да откажат да възстановят цената на билета Ви.