Пътници със специални нужди
Хора с увреждания и пътувания. Какво трябва да знаете.
Ако имате някакво увреждане или намалена подвижност, имате право да пътувате със самолет, влак, автобус или кораб, както всички останали.
За всички видове транспорт имате право на безплатна помощ на терминалите и вътре в превозните средства. Никой не може да откаже Вашия трансфер поради увреждане или намалена подвижност, освен поради съображения за безопасност, неподходящ дизайн на превозното средство или инфраструктурата.
Пътуване със самолет
Обикновено летищата имат най-добрите условия за хората с увреждания, а съоръженията им са проектирани с мисъл за тях. Що се отнася до авиокомпаниите, ние винаги трябва да ги информираме за проблема, с който се сблъскваме, защото те могат да ни помогнат значително както на летището, така и в самолета. По принцип всички авиокомпании осигуряват подходящи съоръжения (количка и други) или кучетата за придружаване до борда на самолета, за което не се заплаща. Някои авиокомпании осигуряват и специални ястия, стига да е отбелязано по време на резервацията.
Внимание!
Авиокомпанията не може да Ви откаже качване на борда поради инвалидност или намалена подвижност, освен ако самолетът не е твърде малък, има опасения за безопасност или правила за безопасност, които пречат на авиокомпанията да Ви транспортира.
Нуждаете се от допълнителна помощ?
Ако имате проблем с помощта, от която се нуждаете по време на полета или в случай на загуба или унищожаване на Вашето оборудване за мобилност, трябва да се свържете с летищните власти или Вашата авиокомпания.
Предоставяне на помощ
Когато пътувате със самолет, имате право на безплатна помощ. Тази помощ може да включва:
- багажа Ви
- качване и слизане от самолета
- престоя Ви в самолета по време на полета и на летището преди и след Вашия полет
- наземни услуги, ако пътувате с куче-компаньон За най-добрата възможна услуга се свържете с авиокомпанията, продавача на билети или туристическия агент поне 48 часа преди пътуването си и обяснете от какъв вид помощ имате нужда и дали пътувате с куче-компаньон. Те също така ще Ви дадат съвети относно Вашата инвалидна количка или друго устройство за мобилност.
От друга страна, авиокомпанията не е длъжна да Ви оказва помощ при храненето или приемането на лекарства по време на полета. Ако имате нужда от този вид помощ, например по време на дълги полети, авиокомпанията може да поиска да бъдете придружени от друго лице.